zaterdag 17 mei 2014

EFTELING, EEN WERELD VOL WONDEREN

YES! Eindelijk na 4 jaar weer eens een lekker dagje naar de Efteling. De laatste keer dat ik daar was geweest, was tijdens de winter Efteling. Het was een verjaardagscadeau voor mijn broertje die 16 is geworden in maart, ik dacht: Charlotte doe eens gek en ga eens wat leuks doen met je broertje, zo gezegd, zo gedaan. Toen ik klein was had ik een abonnement op de Efteling en ging ik bijna elke week, maar naar mate je ouder word heb je het wel gezien na één keer. Maar toch blijf ik mezelf verbazen hoe leuk ik het vind, en voel me weer eventjes een klein kind. Je word echt in de beleving meegenomen en dat maakt de Efteling zo uniek. Ze creëren een sfeer die moeilijk te creëren is, maar toch lukt het ze. Door vrolijke muziek uit de speakers te laten komen, door mensen te laten verkleden en muziek te laten maken in het park, of gewoon verkleedde mensen die door het park lopen, Pardoes die je ineens tegen komt, en de verschillende verhalen bij de attracties en in het sprookjesbos. Helaas word je soms toch de realiteit terug in getrokken door de wachtrijen, en zeker op warme dagen zoals die van afgelopen zaterdag, en ineens een wietlucht die je ruikt. Maar toch als je naar de Efteling gaat ben je even niet in Nederland, hoef je even niet aan je werk te denken of aan je huiswerk. Nee, je hebt het naar je zin met je vrienden of familie en denkt even nergens anders meer aan (oké, misschien in welke attractie je nu weer wilt :-).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten