donderdag 15 mei 2014

IEMES-WEEK 4 - NIELS VAN DE VIJFEIJKEN

Niels van de Vijfeijken kwam bij ons iets vertellen over het festival Wish Outdoor. Dit is een bekend festival in Nederland gehouden in Laarbeek, Noord-Brabant. Hij vertelde ons dat Wish in 2006 is begonnen als een stichting dat een festival wilde organiseren, dit idee is bedacht aan de bar. Dit kwam zo omdat er niks te doen was in de gemeente vonden Niels en zijn vrienden. Ze vonden wel dat als ze een festival gingen organiseren er een goed doel aan moest zitten, er is gekozen voor de Make-A-Wish foundation. Vandaar dat waarschijnlijk ook de naam is ontstaan, maar dat wist Niels niet met zekerheid te zeggen, omdat er gewoon democratisch is gestemd. Hij heeft wat dingen uitgelegd wat er nou bij komt kijken als je Wish gaat realiseren. De opbouw, hoe de podia er uit komen te zien en wat voor een werk hier aan voor af gaat. En hij heeft ook al een kleine tip van de sluier weg gegeven voor het decor van aankomend jaar. En ja helaas, dit moet toch echt nog heel even geheim blijven. Dus als je het wilt zien, ik zeg koop een kaartje en ga er naar toe ;-). Ik vond het een leuk college omdat het een festival is wat ik zelf erg leuk vind en dat maakt het ook zoveel meer interessant voor mij. Toch waren er ook wat dingen waarin ik minder geïnteresseerd was, wat technische aspecten waarover hij vertelde vind ik niet zo interessant, maar dat is persoonlijk. Voor de rest was het een goed en leerzaam college.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten