woensdag 25 december 2013

CHANEL: De Legende

Zoals ik in de vorige post al zei ben ik naar Den Haag geweest gisteren. Ik had een paar maanden geleden gehoord van een vriendin van mij, dat er een tentoonstelling over Chanel zou komen in Den Haag. Ik ben zelf echt een enorme fan van Chanel en ze is erg inspirerend. Ik heb dan ook mijn profielwerkstuk voor Frans over haar gedaan in HAVO 5. Ik was erg benieuwd naar de tentoonstelling. Het werd gehouden in het gemeentemuseum in Den Haag, daar had ik nog nooit van gehoord. En toen Angelique en ik er aan kwamen zag ik al dat het niet echt groot zou gaan worden. En dat klopte ook. De tentoonstelling was niet groot, maar wel heel leuk om te zien en om ook de teksten te lezen (ook al wist ik al veel van Chanel.) Wat vooral tentoon werd gesteld waren de mantelpakjes en het zwarte jurkje van Chanel. Wat ze ook heel leuk hadden gedaan in het museum is dat ze een aparte ruimte hadden ingericht voor kinderen. De kamer was gebaseerd op het prentenboekje van Annemarie van Haeringen, COCO of het zwarte kleine jurkje. Het leuke aan deze kamer was dat kinderen "kleren" van Chanel aan konden doen en dan zich kleden als haar. Het was een mooie tentoonstelling en wat me ook opviel is dat redelijk wat mensen uit Frankrijk er waren en naar de tentoonstelling waren gegaan. Dat betekend toch dat de tentoonstelling niet alleen in Nederland is gebleven, maar dat ook buitenlanders ervan hebben gehoord. Opzich had ik toch gehoopt dat de tentoonstelling groter was geweest, dat komt ook door de communicatie naar buiten, hierdoor leek het of het een enorme tentoonstelling zou zijn. Toch vond ik het zeer leuk, en ook erg interessant om naar toe te gaan.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten