vrijdag 30 mei 2014

JAZZ FESTIVAL BREDA

Jazz Festival, altijd weer heerlijk om naar uit te kijken! Elk jaar op Hemelvaartsdag veranderd Breda voor vier dagen. Overal door de hele stad zijn podium's en kraampjes en natuurlijk niet te vergeten muziek, want daar draait het allemaal om bij het Jazz Festival! Als je kijkt naar de doelgroep moet je toch uitgaan van ouderen die erop afkomen, het is meer hun muziekstijl en jongeren vinden het meestal maar stomme muziek. Maar toch lijkt het erop dat er elk jaar ook steeds meer jongeren op af komen vanwege bepaalde jongere bands, maar ook omdat het jazz toch wel in de smaak valt. Ik ben gisteravond gegaan, de eerste avond. Wat mij opviel is dat het rustig was voor de eerste avond. Normaal gesproken staat heel de stad vol, maar om 9 uur was het nog redelijk leeg. Uiteindelijk veranderde dat wel en tegen 12 uur stond het helemaal vol op de Havermarkt en ook bij de Bruine Pij. Ik heb enorm genoten van de bands die ik heb gezien, een band was ook met grote instrumenten zoals cello en een saxofoon. Ik vind het mooi om te zien hoe mensen zo op kunnen gaan in muziek maken. Ook de sfeer die er hing was heel relaxed, mensen waren aan het dansen, lachen en het was echt heel gezellig! Ook vind ik dat de organisatie het goed heeft georganiseerd, er stonden hoge borden met waar de podium's waren en de uitgangen. Altijd fijn om te weten voor als er iets gebeurt en je hebt geen idee waar je heen moet. Ik vond het al met al een hele geslaagde avond, en zou jongeren echt aanraden om er meer naar toe te gaan. Niet eens zozeer voor de muziek, maar de sfeer die er hangt vind je niet snel op andere festivals.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten