maandag 27 januari 2014

THE WOLF OF WALLSTREET

The Wolf Of Wallstreet, een van de populaire films van dit moment. Natuurlijk komt dit door de hoofdrolspeler Leonardo DiCaprio, waar elke vrouw bijna bij weg zwijmelt als ze hem ziet! Maar ook omdat het een erg goede film is, met een goed verhaal. Namelijk een waargebeurd verhaal, daar kwam ik na de film pas achter. Films die waargebeurd zijn raken je ook veel sneller, doordat het realistischer is. Misschien niet echt bij deze film, aangezien ik geen man ben, niet in NYC woon en ook niet rijk ben. Was het maar zo'n feest dat ik in NYC mocht wonen en rijk mocht zijn. Maar goed terug naar de echt Jordan Belfort, hij is een motivatiespreker geworden nadat hij 22 maanden in de cel heeft doorgebracht voor investeringsfraude als een effectenmakelaar. De film begint met Belfort als een jongen van 22 die zijn eerste baantje krijgt op Wallstreet. Zijn baas, gespeeld door Matthew McConaughey, zegt dat hij om het te overleven in dit wereldje een bepaalde lijfstijl aan moet nemen. Die van sex en cocaïne. Al snel valt het bedrijf om, en Belfort moet weer opzoek naar een nieuwe baan. Hij besluit om bij een klein bedrijf in Long Island te gaan werken en daar maakt hij al snel heel veel geld. Hierdoor komt hij op het idee om zijn eigen bedrijf te beginnen. Samen met een man die hij het heeft ontmoet, Donnie. Hij raapt al zijn vrienden bij elkaar, en begint het bedrijf. Helaas doet Belfort de zaken niet legaal. Maar het bedrijf wordt steeds en steeds groter. Uiteindelijk komt er steeds meer geld binnen rollen en wordt het als maar illegaler. Belfort begint ook echt de levensstijl die zijn oude baas heeft beschreven aan te nemen. Hierdoor komt hij vaak in de problemen, en dit kost hem ook uiteindelijk zijn baan en zijn familie. Wat ik persoonlijk een beetje vervelend vond aan de film was dat het zo lang duurde. Ik heb nog nooit een film gezien die 3 uur duurt. Maar ik kan nou ook niet zeggen, ze hadden scenes kunnen schrapen, want alles wat voorbij kwam hoorde er ook echt bij en was ook echt nodig om te zien, om het einde te begrijpen. Maar goed mij kwam die 3 uur uiteindelijk wel heel goed uit, aangezien ik helemaal doorweekt bij de bioscoop aan kwam vanwege de enorme regenbui. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
Ik ben echt onder de indruk van de film, het is een zeer goed verhaal, zeer goede cast, misschien hadden ze iets minder het woordje fuck moeten gebruiken (die kwam echt heeeeeeeel vaak voor), en gewoon alles wat er bijhoort was goed. Het is echt een aanrader als je hem nog niet gezien hebt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten