donderdag 26 september 2013

IEMES-WEEK 1, SEMINAR ERIC CORTON

Eric Corton, eerste seminar van de IEMES-week en van mijn eerst hbo-jaar op IEMES. Ik vind het echt heel gaaf dat ze mensen uit de EMEG branche ook vragen om gast colleges te geven. Maar goed, terug naar Eric Corton. Iedereen heeft vast wel eens van de naam gehoord, maar kan er misschien niet zo een, twee, drie een gezicht bij bedenken. Nou dat was bij mij dus ook, alleen toen ik hem zag, dacht ik: ohja of course, dat is hem. Hij begon het seminar met te vertellen wie hij was, en hoe hij zo eigenlijk bij tv en radio was gekomen. Ik vond, nee eigenlijk vind ik het nog steeds, dat die man echt heel erg inspirerend kan vertellen. Hij draait er geen touwtjes omheen. Hij vindt muziek maken echt geweldig en daarom is hij gestopt met het toneel spelen. Aan tv vindt hij niet zoveel, aangezien een idee vaak helemaal wordt veranderd. En wat ik misschien nog wel het meest inspirerende vond wat hij zei was, doe iets waar jij je goed bij voelt. Hij hield van muziek maken, en hij is dat opnieuw gaan doen, omdat hij dan echt iets kon maken, en dat was iets wat hij echt geweldig vond. Ook de dingen die hij voor het rode kruis doet, vind ik erg goed. Hij vindt dat iedereen in de westerse landen iets van vrijwilligers werk MOETEN doen, aangezien we zo’n goed leven hebben hier. Dat soort dingen zetten je echt wel aan het denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten