donderdag 26 september 2013

IEMES-WEEK 1, SEMINAR LEON VAN DER ZANDEN

Het tweede seminar dat ik had gekozen was van Leon van der Zanden. Totaal geen idee wie deze man was, en wat hij voor werk deed in de EMEG branche. Na een beetje googlen, ben ik er achter gekomen dat hij cabaretier is. Dat zal dus wel een seminar vol met grappen worden ;-) En dat bleek ook zo te zijn. Wat ik persoonlijk heel jammer vond is dat hij niet heel erg op het onderwerp van het seminar in is gegaan. Het onderwerp was passie. Hij heeft daar wel wat tijd en praten aan besteed, maar het meeste waren toch vragen vanuit het publiek. Wat ik heel tof vond is hoe hij passie omschreef. Hij nam als voorbeeld hem, als klein jongetje. En dat je alles deed vanuit een buikgevoel. En dat buikgevoel was wat volgens hem klopte en leuk was. Ook als ander voorbeeld gaf hij zijn opleiding. Hij is begonnen met filosofie studeren (het leek hem wel interessant om te weten, hoe en waarom wij mensen nu bestaan..) Maar er was uiteindelijk geen zak aan. Het was niet zijn passie, hij kreeg er geen warm gevoel van of vond het leuk. Hij merkte dat hij het heel leuk vond om grapjes te maken en dat mensen er ook echt om konden lachen. Na filosofie is hij kunstwetenschappen gaan studeren, de kant waar cabaretier zijn natuurlijk ook in zit. Ik vind het jammer dat ik niet meer geïnspireerd werd door zijn seminar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten