woensdag 11 december 2013

IEMES-WEEK 2, SEMINAR ROB VAN STEEN

Donderdag was alweer de laatste dag van de tweede IEMES-week. Ik had nog twee gastcolleges te gaan die dag. Als eerste was Rob van Steen aan de beurt, de directeur van Theaters Tilburg. Hij vertelde over zijn baan en ook hoe het er aan toe gaat in hun bedrijf. Theaters Tilburg bestonden een aantal jaar geleden 50 jaar en daardoor wordt het gezien als een rijksmonument.  Ze hebben een concertzaal, er is een schouwburg en een studio. De concertzaal is een creatieve en aparte zaal. Niet wat je verwacht van de meeste concertzalen, het is wit en er wordt gebruik gemaakt van gekleurde lichteffecten. De schouwburg ziet eruit zoals elke schouwburg van binnen, rode stoelen. Nu verder over Rob van Steen zelf. Hij is afgestudeerd aan de TU, als bedrijfskundige. In 2011 is hij directeur geworden bij Theaters Tilburg. Hij introduceerde toen het 100 dagen traject, doorgebruik van o.a. een SWOT-analyse. Hierdoor kwam hij er snel achter wat er niet goed wat en waar de verbeterpunten lagen. Daarna heeft hij een bepaalde strategie bedacht. O.a. wil hij een brede keuze aanbieden aan het publiek, niet alleen maar musicals, maar ook dansvoorstellingen etc. en elke consument moet zich thuis voelen bij Theaters Tilburg. Ook wil hij inspelen of de doelgroep van Theaters Tilburg. Ik vond het gastcollege erg interessant. Het was leuk om te horen over zijn strategie plan en hoe het hem uiteindelijk verder heeft geholpen. Voor de rest was het wel heel veel praten door hem en veel zakelijke dingen laten zien. Er is eigenlijk te veel informatie in een uur gegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten