IEMES-WEEK 2, SEMINAR ROB VAN STEEN
Donderdag was alweer de laatste dag van de tweede
IEMES-week. Ik had nog twee gastcolleges te gaan die dag. Als eerste was Rob
van Steen aan de beurt, de directeur van Theaters Tilburg. Hij vertelde over
zijn baan en ook hoe het er aan toe gaat in hun bedrijf. Theaters Tilburg
bestonden een aantal jaar geleden 50 jaar en daardoor wordt het gezien als een
rijksmonument. Ze hebben een
concertzaal, er is een schouwburg en een studio. De concertzaal is een
creatieve en aparte zaal. Niet wat je verwacht van de meeste concertzalen, het
is wit en er wordt gebruik gemaakt van gekleurde lichteffecten. De schouwburg
ziet eruit zoals elke schouwburg van binnen, rode stoelen. Nu verder over Rob
van Steen zelf. Hij is afgestudeerd aan de TU, als bedrijfskundige. In 2011 is
hij directeur geworden bij Theaters Tilburg. Hij introduceerde toen het 100
dagen traject, doorgebruik van o.a. een SWOT-analyse. Hierdoor kwam hij er snel
achter wat er niet goed wat en waar de verbeterpunten lagen. Daarna heeft hij
een bepaalde strategie bedacht. O.a. wil hij een brede keuze aanbieden aan het
publiek, niet alleen maar musicals, maar ook dansvoorstellingen etc. en elke
consument moet zich thuis voelen bij Theaters Tilburg. Ook wil hij inspelen of
de doelgroep van Theaters Tilburg. Ik vond het gastcollege erg interessant. Het
was leuk om te horen over zijn strategie plan en hoe het hem uiteindelijk
verder heeft geholpen. Voor de rest was het wel heel veel praten door hem en
veel zakelijke dingen laten zien. Er is eigenlijk te veel informatie in een uur
gegeven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten