maandag 2 december 2013

IEMES-WEEK 2, SEMINAR FRANK BLOEMEN

Frank Bloemen werkt voor Sony Music Nl en kwam de marketing case presenteren van Daft Punk. Mystery creates desire. Dat is toch wel de zin die heel erg van toepassing is op de marketing case van Daft Punk. Ze hebben de maanden voor de release van hun cd, elke keer kleine hints gegeven aan de fans. Daft Punk heeft sinds 2005 geen album meer uitgebracht, het is een grote tijd stil geweest rond de twee misterieuze Franse mannen. En dat wilde ze doortrekken in de nieuwe release. Ze begonnen met de foto van de helmen, daarna kwam de naam Daft Punk erbij te staan, gingen over op billboards, kleine clips op youtube met de artiesten die ze samen gewerkt hebben etc. Toen het nummer Get Lucky samen met Pharrel uitkwam, konden ze spreken van een enorm succes. De echte fans moesten alleen minder hebben van het hele succes en haakte een beetje af. Het was interessant om te weten te komen hoe zo’n marketing case nu in elkaar zit, alleen vond ik Frank Bloemen zelf iets minder, qua presentatie. Ook op de vragen die gesteld werden reageerden hij een beetje bot en afstandelijk. Vond ik persoonlijk best jammer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten